Ehónapban megnyílt a boszorkánymúzeum, melyről a napokban szereztem tudomást, pedig tavaly, mikor készült, ígéretet kaptam egy meghívásra is, amiről a tulajdonos teljesen megfeledkezett. Így aztán még nem láttam, de annál több visszhang jutott el hozzám.

Az egyik vitáról a witchblood oldalán olvastam, s most megosztom veled:

 

Update: Holdboszorkány kérte törlését, ezt a kérést teljesítettük. Sajnáljuk, hogy rövid kapcsolatunk ilyen véget ért.

Félreértés elkerülése végett: a "Boszorkánymúzeum" látogatását és ezért pénz kiadását, továbbra sem, egyetlen tagunknak sem javasoljuk. Részletek alább.

Az utóbbi napokban megjelent egy blogbejegyzés, melyben Holdboszorkány nevű tagunk "Boszorkánymúzeum" nevű intézményét kezdte el hirdetni. Ezzel kapcsolatben felmerült egy pár aggály, amelyet Holdboszorkány profilján meg is írtunk. Erre kaptunk választ, viszont további válaszküldésre nem volt lehetőségünk, a moderáció bekapcsolása miatt.

Mivel az ügy oldalunk nyilvánosságára is tartozik, kénytelenek vagyunk itt folytatni a levelezést.

Áldás,

Cornelius

---------------------------



1. Levél - Cornelius Holdboszorkányhoz

Kedves Holdboszorkány!

Hosszas mérlegelés után úgy döntöttünk, hogy a blogbejegyzésedet a múzeumodról töröljük. Ennek két fő oka van:

1. Ez az oldal nem igyenes hirdetési felület. Az rendben van, hogy a
saját profilodon azt hirdetsz amit akarsz, de a főoldal nem erre való.
Akik itt vannak, azok közül sokan évek óta dolgoznak a magyarországi
Boszorkány-közösség fejlődéséért, legtöbbször úgy, hogy azért semmiféle
anyagi juttatást nem várnak. Ezalól van egy-két kivétel, de azokban az
esetekben a kevés haszon ami termelődik, újabb találkozók, táborok,
stb. szervezésére fordítódik, tehát nem "saját zsebbe" megy, hanem a
közösség hasznára. Ezt a szellemiséget igyekszünk megőrizni - a
Mesterség mutogatása, és általában a Boszorkányság nem pénzszerzésre
való, ha te ezt másképp gondolod, valószínűleg nem jó helyre jöttél.
Vannak ennél etikusabb módjai is a pénzkeresésnek.

2. Oldalunk másik fő szempontja a hitelességre való törekvés. Amit
írsz, több ponton erősen megkérdőjelezhető. Nem hengcegésből írom, hogy
jelen vagyok a nemzetközi Wicca színtéren, több nemzetközileg elismert
Wicca Főpappal és Főpapnővel állok vagy álltam személyes kapcsolatban,
olyanokkal is, akiknek Magyarországon megjelent könyvei alapkönyvnek
számítanak a témában. Magyarországon és Európában számolatlan eseményt,
találkozót, hasonlót szerveztem, cikkeket, interjúkat publikáltam,
híres Wicca szövegeket és dalokat fordítottam le. Tanulmányaimat az
Összehasonlító Vallástudományban folytatom, napi szinten folyatom
kutatásaimat az amszterdami Nyugati Miszticizmus, Hermetika és Mágia
tanszékéhez tartozó Hermetikus Könyvtárban. Ezeket azért írom le, hogy
illusztráljam a témában való jártasságomat.

a. Soha nem hallottam olyanról, hogy "dél-alföldi boszorkányfalu", pedig én is a dél-alföldről származom, és Boszorkánymester vagyok.
Természetesen nem tartom kizártnak, hogy van olyan dolog amiről én még
nem hallottam, de azért nagyon meglepne ha ilyen valóban létezne. Ha
állítasz valamit, azt neked kell bizonyítanod, különben a hiteltelenség
gyanúja merül fel.

b. Mit jelent tulajdonképpen ez a mondatrész: "gyökereim a boszorkányvilágból származnak"?

c. Milyen alapon mondod magadról, hogy Gardneriánus vagy? Bocsáss meg
hogy ezt mondom, de szinte biztosra veszem, hogy nem vagy az - ahhoz
hogy Gardneriánus legyél, rendelkezned kell Gardneriánus beavatássi
vonallal. Amennyiben hiteles Gardneriánus vagy, várom privát üzenetedet
a beavatási vonaladdal covenenként és Főpapnőként visszavezetve
Gardnerig, valamint fokozatodat és az ahhoz tartozó jelszót. Amennyiben
nem vagy Gardneriánus, változtasd meg légyszíves a profilodon az
információt.

(Félreértés ne essék - nem feladatom hogy ellenőrizgessem minek vallod
magad, és hogy valóban Gardneriánus vagy-e. Viszont ha kiraksz valamit
a profilodra, akkor elvárható hogy alá is tudd támasztani, ellenkező
esetben ez tiszteletlenség a valódi Gardneriánusokkal szemben, akik
évekig tanulnak, hogy egyáltalán ezt mondhassák magukról.)

d. A képek amik kint vannak az oldaladon, nem tanúskodnak semmiféle
különleges tárlattal, amelye valóban érdemes pénzért mutogatni -
legkevésbé illik rá a Boszorkány jelző. Bocsáss meg hogy ezt mondom, de
csupán egy polcomon lévő gyűjteményemből igényesebb kiállítást tudnék
összehozni, és nem kellenének hozzá netről kinyomtatott képek a Salamon
Kulcsai illusztrációi közül, hatásvadász módon megpörkölt szélekkel.

Amennyiben valóban rendelkezel történelmileg alátámasztható módon
Boszorkány hagyatékkal, és olyan anyagtárral, amely valóban
érdeklődésre tarthat számot, szívesen megegyezhetünk egy esetleges
főoldalon elhelyezhető hirdetés árában.

Áldás,

Cornelius





2. Levél

Holdboszorkány Corneliushoz

Kedves Cornelius!

Nagyon sajnálom, ha megbántottalak Téged, vagy a rend, coven, közösség tagjait! Nem állt szándékomban.
Tudom, hogy nagyon sokan igyekeznek elsajátítani a Wicca alapjait,
mélységeit, és igyekeznek szigorú vagy kevésbé szigorú szabályok
szerint élni, munkálkodni.
Ne haragudj meg, kérlek, azokért a dolgokért, amiket most fogok írni, de kérdeztél, így válaszolok:
1, Elnézésed kérem, amiért kiraktam a főoldalra a meghívót. Azért
tettem ki, mert gondoltam, érdekelne benneteket, esetleg segítenétek,
hogy mi az, mik azok a dolgok, amelyekkel még lehetne segíteni azt,
hogy az emberek nézetei megváltozzanak a boszorkányokról, az
újpogányokról, és azokról, akiknek nem keresztény a vallása, de jót
szeretnének tenni a világgal.
Nagyon bánt, hogy olyan dologról írsz véleményt, amit nem láttál, vagy
nem próbáltál meg szemlélni egy laikus szemével. De természetesen
megértem a nézőpontodat, hiszen nekem sem tetszik minden a világban,
vannak dolgok, amiket egyszerűen elfogadok.

2. Örülök, hogy ilyen sokra vitted a Wicca közösségben, és valószínűleg emiatt nagy tisztelet övez. Én nem ismerlek, tehát nem tudlak megítélni
sem, és ez amúgy sem az én dolgom. Nem gondolom, hogy elszámolással
tartozom bárki felé, aki számomra jelenleg semmit nem jelent. Hogy kik
voltak az őseim, arról valószínűsítem, hogy semmit nem tudsz, és ez így
is van jól. Ami információt leírtam, annál többet nem is szeretnék
senkivel sem közölni, mert ez abszolút az én magánügyem. Ellenben
eléggé bántónak tartom, hogy a felmenőimet bármilyen módon is szóval
illeted, hiszen ehhez nem csak neked, de senkinek nincs joga.
Nagyon impozáns a lexikális tudásos a témában és csak reménykedem benne, hogy tartalom is van mögötte.
A gardneriánus irányzat szépsége pontosan abból ered, hogy teret enged
a magányos wiccáknak is, akik esetleg nem találnak megfelelő covenra,
vagy társakra (ez igen nehéz, ha valóban komolyan gondolja valaki). Ha
esetleg ezt a mondatot is megkérdőjeleznéd, ajánlom figyelmedbe Raymond
Buckland könyvét, amely A Boszorkányság nagykönyve címet viseli.
Alapvető nézetem a boszorkánymesterségről csak és kizárólag rám tartozik, mint ahogy a vallás mindenki saját magánügye.
A tárlat berendezéséről senkivel nem nyitnék vitát, kivéve, ha konstruktív javaslatról van szó és értő módon tud hozzászólni.
Köszönöm a kedvességed és az energiát, amit abba fektettél, hogy reagálj a kezdeményezésemre!

Áldás,

A Holdboszorkány




3. Levél

Cornelius Holdboszorkányhoz

Kedves Holdboszorkány!

Nah jól van, látom moderálod a hozzászólásokat, akkor folytassuk a vitát publikusan:


Nem bántottál meg, de a bocsánatkérésedet megköszönöm, és elfogadom. Nem azzal van a bajom, hogy egy boszorkánymúzeumot hirdetsz, hiszen Gardner is vezetett egy hasonló intézményt. A bajom azzal van, hogy nem látom alátámasztottnak azt, hogy valóban hiteles tárlatot mutatsz be, olyat, amiért etikus pénzt kérni. Ami befolyásom, és csöpp „hatalmam” van a közösségben, azt arra használom, hogy a hitelességet védjem.


Amennyiben akár privátban vagy publikusan be tudod nekem bizonyítani, hogy valóban hiteles, és a közösség fejlődése szempontjából hasznos tárlatról van szó, nem csak hogy ingyen reklámozom a dolgot az oldalon, hanem személyesen is terjesztem a hírét, ezt megígérhetem. Addig viszont amíg te állítasz valamit, rajtad a bizonyítás felelőssége.


Nem mondtam semmit a felmenőidről sem. Összesen szerettem volna ha tisztázod, mit jelent az, hogy „dél-alföldi boszorkányfalu”, valamint hogy „gyökereid a boszorkányvilágból származnak”. Ebben szerintem semmi sértő nincs, én csak kérdeztem. Látom persze, hogy levetted ezeket az infókat a profilodról, nekem így is jó.


Tudod, rohadt sokan vannak akik mindenféle boszorkányősökkel büszkélkednek. Eddig életemben egyetlen egy emberrel találkoztam, akinél ez bármilyen szinten megalapozottnak tűnt, és ő nem hirdette magáról – én jöttem rá, látszott rajta. A tapasztalatom az, hogy az emberek szeretnek ilyen meséket költeni, már akkor is, ha max. egy jósnő volt az üknagyanyjuk.


Ahogy én látom, ha az embernek valóban boszorkány ősei, vagy családi hagyománya van, két etikus járható út van:


A – Tartsa az ember titokban, akkor nincs rajta semmiféle felelősség. Általában az ilyen közösségekben amúgy is elvárás, hogy az ember ne fecsegjen róla össze-vissza.


B – Mondja el, de akkor bizonyítsa, támassza alá, vagy vallja be, hogy nem tudja alátámasztani, nincs rá semmilyen bizonyítéka.


A "C" - "hirdessünk magunkról ezt-azt, de védekezzünk azzal, hogy "neked nem kell bizonygatnom semmit" - nem tekinthető hiteles opciónak, ez van, gondolom belátod. Ha nem akarsz bizonygatni, ne állíts semmit, ilyen egyszerű. Nekem fontos, hogy a magyar Wicca életben hiteles információk legyenek elérhetőek.


Ezt írod:


„A gardneriánus irányzat szépsége pontosan abból ered, hogy teret enged a magányos wiccáknak is, akik esetleg nem találnak megfelelő covenra, vagy társakra (ez igen nehéz, ha valóban komolyan gondolja valaki). Ha esetleg ezt a mondatot is megkérdőjeleznéd, ajánlom figyelmedbe Raymond Buckland könyvét, amely A Boszorkányság nagykönyve címet viseli.„


Ezt rosszul tudod. A Gardneriánus Wicca nem ismeri el az egyéni gyakorlókat. Raymond Buckland (akit egyébként ismerek személyesen), bár eredetileg Gardneriánus volt, ÉPP EZÉRT alapított saját irányzatot, a Seax-Wica Tradíciót, hogy teret adjon az egyéni Wiccáknak is. Seax Wicca tehát lehetsz úgy, ha nem vagy beavatva, nem vagy coven tagja, a Boszorkányság Nagykönyve amúgy kb erről az irányzatról szól. Gardneriánus nem. Ilyen egyszerű, nem nyitok róla vitát, nézz utána. Ha nem hiszel nekem, olvasd el a „Gardnerian Wicca” c. angol wikipédia oldalt. Ez egyébként ezt írja:


„membership is gained only through initiation by a Wiccan High Priestess or High Priest. Any valid line of initiatory descent can be traced all the way back to Gerald Gardner, and through him back to the New Forest Coven. „


Ami azt jelenti hogy:


„(Gardneriánus) tagságot csak egy Wicca Főpap vagy Főpapnő általi beavatással lehet szerezni. Bármely hiteles beavatási vonal visszavezethető Gardnerig, és rajta kereszül a New Forest Coven-ig.”


Továbbá írod:


„Alapvető nézetem a boszorkánymesterségről csak és kizárólag rám tartozik, mint ahogy a vallás mindenki saját magánügye.”


Ez így van. Egészen addig, amíg nem vállalsz fel valamilyen publikus feladatot a témában, amikor a dolog hirtelen közüggyé válik. Megint: állítasz valamit, elvárható, hogy legyen mögötte bizonyítható tartalom.


Köszönöm én is, hogy ilyen udvarias vagy, remélem felnőtt módjára meg tudjuk beszélni a fenti kérdéseket.


Áldás,


Cornelius

 

Cornelius HozzászólásokCornelius által a Április 13, 2010-on 11:46am-kor
    Dolgozom az új témán Salem. :) Amúgy meg nem rád céloztam amikor ezt írtam, azt meg gondolom érted, hogy miért gondolom úgy, hogy ha reklámozol valamit, akkor az részben a te felelősséged is. Te is a saját felelősséged teljes tudatában raktad ki a dolgot, úgy hogy a magad részéről megbizonyosodtál róla, hogy érdemes rá - feltehetőleg. Egyébként amikor ez az oldal indult, hozzánk is így viszonyultak, pl. a wicca.hu is, szerintem ez teljesen normális.

    Nah szerintem is lezárhatjuk, túl van ragozva :) Amúgy meg végsősoron ennél jobb reklámot nem is kaphattak volna, mint ezt hogy ennyit beszélünk róluk :)

Salem HozzászólásokSalem által a Április 13, 2010-on 6:49am-kor
    "Emellett az, hogy a többi oldal készítői nem tettek fel kérdéseket arról amit hirdetnek - ez őket minősíti."

    Köszönöm, hogy külön helyet is kaptam, már ha rám akartál utalni. Én az oldalt megtekintettem, azzal nem volt gondom akkor. Az itt megjelent állítással - hogy pénzt kér a varázslatért - formálódott át a véleményem. Aztán kiderült, hogy mégsem.


    Valami új témát, mert a fórumokon bezzeg senki sem ilyen aktív. :)

Cornelius HozzászólásokCornelius által a Április 12, 2010-on 10:23pm-kor
    Nah idefigyeljetek prüntyőkéim,

    Bocsi hogy csak most írok ide, eléggé elfoglalt vagyok megint mostanság, és csak most láttam mi folyik itt.

    Először is: az, hogy Holdboszorkány helyett a férje regisztrált fel az oldalra, és az ő nevében írogatott, nem az én hibám, egyikünké sem. Ezt nem írta meg, ehelyett amikor értelmes kérdések lettek neki föltéve, menekült. Ez nem változtat azokon az argumentumokon sem, amelyeket leírtam a fenti levélben.

    Másodszor: Nem voltam a múzeumban, erről így nem tudok személyes vélemény alkotni - csak a képekre hagyatkozhatok, amely alapján gáz. Én elhiszem nektek hogy jó és igényes, de akkor is az lett volna a megfelelőbb eljárás, ha emberünk válaszol a feltett kérdésekre, és bemutatja, hogy miért is jó ez a múzeum. Emiatt is gondolom úgy, hogy nincs ok semmiféle bocsánatkérésre a részemről, semmi olyat nem írtam le, amit megbántam volna. Ilyen a stílusom, van akinek tetszik, van akinek nem: én csak kérdéseket tettem fel.

    Egyébként csak úgy halkan jegyzem meg, hogy olyan hogy "dél-alföldi boszorkányfalu" továbbra sem létezik.

    Harmadszor: tiszteletreméltó dolog a bocsánatkérés a hölgy részéről, ezt köszönöm. Emellett az, hogy a többi oldal készítői nem tettek fel kérdéseket arról amit hirdetnek - ez őket minősíti.

    Negyedszer: okulásul lett publikálva a levél, mert fontosnak éreztem, hogy a nyilvánosság hitelesen tájékozódjon. Eddig is nyilvános volt amúgy: nem magánlevelekről volt szó, hanem az üzenőfalról - összesen annyi történt, hogy kikerült a főoldalra.

    Ötödször: csodálatos hogy nem kér pénzt a varázslásért, ez egyáltalán nem derül ki a honlapról, ahol "Szolgáltatások" néven vannak hirdetve a mágikus praktikák. Ez mindenesetre megtévesztő.

    Aki elolvassa a fenti leveleket, és bír némi értelemmel, láthatja hogy itt semmiféle meghurcoltatásról nem volt szó, annyi elvárásom volt, hogy ha valaki állít és hirdet valamit, legyen képes mögéállni. Ennyi.

    Szomorúnak tartom, hogy érzelmi kérdést kellett ebből csinálni amúgy. Rohadtul nem személyekről szólt ez, hanem elvekről - amelyek továbbra is élni fognak itt, és ahol munkálkodom.

    Áldás!

Haine HozzászólásokHaine által a Április 12, 2010-on 7:11pm-kor
    Mistro: kösz a moderálást, én nem értek a linkeléshez :P Áldás, holnap beszélünk, ha jössz :D

Sheila Widdershins HozzászólásokSheila Widdershins által a Április 12, 2010-on 1:44pm-kor
    Áldás!

    Örülök annak, hogy utána lett járva, és még jobban örülök, hogy kellemes csalódás lett a vége. Ami a negatív beállítást illeti viszont, nem gondolom azt, hogy rosszul lett ítélve - én is végig olvastam a levelezést, és azt kell hogy mondjam, hogy itt szerintem alapvető kommunikáció hiánynak az áldozata lett az egész eset. Mint kívülálló ez esetben, aki csak ezeket a leveleket olvasta, nekem egyáltalán nem úgy tűnt, hogy Holdboszorkány valóban hiteles és jó szándékú lenne. Elhiszem, hogy az, és ismétlem, hogy nagyon örülök annak, hogy tisztázódott a dolog, eszem ágában nincs rosszat mondani róla. Azonban csupán abból kiindulva, hogy milyen fajta kommunikáció jött létre, azt gondolom, hogy részéről kevésbé védekezően kellett volna kiállnia magáért, hiszen az olvasottak alapján semmitől sem kellett volna tartania. Továbbá egyes feltételezések sem voltak szükségesek, de ebbe most nem megyek bele.
    Összefoglalóan csak annyit mondok, hogy szerintem ez az egész kellemetlenség elkerülhető lett volna, ha nem támadásnak lett volna ítélve, sokkal hamarabb tisztázódhattak volna a dolgok. Sajnálom, hogy ilyen helyzet létrejött, de ennek ellenére tartom az álláspontom, hogy nem igazságos kapkodva ítélkezni, akármelyik oldalról - ránk is és rá is vonatkozik ez.

    Widd

Mistro HozzászólásokMistro által a Április 11, 2010-on 10:02pm-kor
    Áldás,

    Haine: ne haragudj de ezt ameddig nem tisztázódott kicsit megmoderálom:

    "LeeAnn LaRue: itt megtalálsz mindent, az árakat is. De a belépő mellé jár tárlatvezetés, ajándék nyaklánc és talizmán is. A bérlés miatt van belépő, mint Mistro is írta. Áldás "

    Mistro

Salem HozzászólásokSalem által a Április 11, 2010-on 7:08pm-kor
    Na a fene hallgasson rátok ezek után, drágáim! :P

LeeAnn LaRue HozzászólásokLeeAnn LaRue által a Április 11, 2010-on 4:39pm-kor
    üdv!

    én nem láttam a hirdetést sem - nagyon felületesen nézelődök újabban. :S a fenti levélre reagáltam. arra tudtam csak, mivel más "hiteles forrás" nem volt, csak a közölt levelek - Holdboszorkány nincs fenn... hol van ez a nevezett múzeum? Pesten, ugye? :S

    áldás!

Haine HozzászólásokHaine által a Április 11, 2010-on 2:39pm-kor
    Mistro! Én is voltam a múzeumban, nagyon jó lett. Szerintem ennyi meghurcoltatás után megérdemelné, hogy ne csak a cikk végére írd le, hogy bocsi, hanem külön, mint a levelezést. Ez saját vélemény.
    Áldás

Mistro HozzászólásokMistro által a Április 10, 2010-on 5:04pm-kor
    NOS KEDVES EMBEREK, !

    Eljött az idő hogy PONTOT tegyek ezen cikk végére. Tegnap ugyanis bent voltam a megnevezett múzeumban és kellemesen csalódtam benne ÉS személyesen beszélgettem magával Holdboszorkánnyal ...

    ELŐSZÖR IS... Holdboszorkányt NEM MAGA regisztrálta fel hanem a férje, aki mit sem sejtett az itteni rendszerről rakta be magát Gardneriánusnak... (egyébként magát magyar boszorkánynak vallja magát mivel a magyar népi boszorkánysággal foglalkozik és a babonatikus szemlélettel ) szóval ennyit erről...

    MÁSODSZOR ... a hirdetési felület... amikor megtudta hogy ki vagyok... Ő BOCSÁNATOT KÉRT mert teljesen jó szándékból rakta fel a múzeumnak a "hirdetését" mit sem sejtve hogyan működik ez az egész ( más oldalakra hivatkozott hogy ott semmi kifogásuk nem volt ez ellen)

    HARMADSZOR... egy kicsit én is megalázónak tartottam hogy egy ilyen levelezést publikálva lett... ezért én mint a Witchblood.org egyik adminja BOCSÁNATOT kértem ezért a negatív beállításért és megkértem hogy ha gondolja akkor regeljen újra fel...

    NEGYEDSZER ... azt is elmondta neki hogy ő nem áll szándékában pénzt kérni SEMMILYEN MÁGIKUS PRAKTIKÁÉRT ( ha megnézitek a honlapját ez nem szerepel, de én direkt rákérdeztem erre) hanem ha megadják neki a bizalmat akkor csak arra kéri a segélykérőt hogy szerezze be az anyagokat hozzá... ergo csak az anyagköltsége terheli a segélykérőt... az hogy a múzeumba belépőt kér az nem azért van hogy ebből meggazdagodjon hanem hogy a helyet tudja bérelni és fenntartani...

    ÖTÖDSZÖR... addig nekem ne dumáljon senki aki legalább annyit nem tett le az asztalra mint Ő... tudom hogy sok mindent kéne, de senki sem cselekszik.. de neki legalább megvolt az ötlete és MEG IS VALÓSÍTOTTA (ez lett a Boszorkánymúzeum nevezetű tárlat) ... kezdeményezésnek nem rossz és bele is javítottunk ha valami nem úgy hiteles ahogy azt mi tudjuk... ( nem csak én voltam ott hanem a másik két HITELES FORRÁS - KWHE két főpapja - )...

    előbb egy kicsit gondolkozzunk még mielőtt elítélünk valakit-valamit... nekem ez a meglátásom

    Mistro

    u.i: EZ A BEJEGYZÉS HÉTFŐIG FOG ÉLNI UTÁNA LEKERÜL... aki eddig elolvassa az jól tette.. aki nem az meg így járt...

 


HozzászólásokHajnalfény  által a Április 8, 2010-on 10:08am-kor
    Kedves Cornelius!

    Mélyen egyetértek azzal, ha valaki a hitelességre és az alapos tudásra törekszik és ezért harcol is.
    Viszont ezzel a móddal és stílussal nem tudok azonosulni.

Sheila Widdershins HozzászólásokSheila Widdershins által a Április 4, 2010-on 7:26pm-kor
    Na mutassátok csak ezt a Boszorkányfalut :D keresek ott albérletet XD

    Na de komolyan... ez annyira meghökkentett, hogy még comment-et is írok, pedig általában nem merészkedek ki véleménnyel. XD Én csak egy dolgot akartam igazán mondani rá: oh yeah, put dowwwwwn! :D:D:D

Salem HozzászólásokSalem által a Április 3, 2010-on 6:08pm-kor
    Istenek, ennyire én nem mélyedtem el ebben, anno nekem is írt levelet az oldalamra, hogy tegyem ki a linkjét. Ki is tettem, mert nem tudtam erről a pénzes dologról. De ezek után leszedtem.

    De az ilyen "szerepjátékos" emberrel én is találkoztam már a ningen. Azt hittem nem akadok többe. Én kis naiv.

Cornelius HozzászólásokCornelius által a Április 3, 2010-on 2:02am-kor
    Igen, összefoghatnánk :) A könyvet és a Rubicon számot is olvastam, nem tökéletesek, de jobbak mint a sokéves átlag :)

LeeAnn LaRue HozzászólásokLeeAnn LaRue által a Április 1, 2010-on 3:13pm-kor
    na, egy hiteles boszorkánymúzeum megléte engem is feldobna. ennek ügyén összefoghatnánk! :-D néprajz, szociológia, ezotéria, egy kis antropológia... van egy könyv: Mágia és boszorkányság enciklopédiája, valamint a Rubicon folyóirat egyik része is átfogja (valamelyest) a témát, noha nem teljes terjedelmében.

    nem a gonoszság a baj itt, hanem hogy valaki állít valamit, rákérdeznek, és még megsértődik az illető. ha valósak az állításai, akkor büszkén vállalja, vagy ha mégsem, akkor meg minek háborodik fel? mellesleg én sem tudok boszorkányfaluról.

Cornelius HozzászólásokCornelius által a Április 1, 2010-on 1:15am-kor
    Köszi LeeAnn... Jó lenne menni arrafele, talán júniusban, de nem tudok most semmi biztosat... talán csak annyit, hogy idén mindenképpen megpróbálok menni. :)

    Dawn... Lehet hogy gonosz vagy, de akkor mi is azok vagyunk... :) Majd szervezünk expedíciót a boszorkányfalu felkutatására! :) Mások a Grált keresik, mi ezt :D

    Amúgy visszatérve a témához, komolytalan volt ám ez... a néni csak látta h itt ilyen az érdeklődési kör, aztán megreklámozta magát... egyébként lehet hogy nem lenne rossz ötlet összehozni egy komolyabb Boszorkánymúzeumot... Lehet hogy lenne rá igény...

Dawn HozzászólásokDawn által a Március 31, 2010-on 6:29pm-kor
    Ez most komoly??? ^^ Hát ez nagyon beteg....mármint a levelezés, nem a vita résztvevői, félreértés ne essék.
    Szegény Holdboszorkánynak milyen rossz érzés lehet, hogy Gardneriánusnak hitte magát, és Corneliustól tudta meg, hogy mégsem az... Ekkorát koppanni, te jó isten ^^ Lehet gonosz vagyok, de tök jót röhögtem ezen =D
    Ez a boszorkányfalu is nagyon tetszik. Az lett az életcélom, hogy felkutassam. Ha valaki pontos hejet tud adni, legyen olyan jó és vegye fel velem a kapcsolatot. Ha viszont más dimenzióban van, valaki juttasson el oda! Előre is köszönöm!
    Mondjuk azt a blogbejegyzést szívesen elolvastam volna...

LeeAnn LaRue HozzászólásokLeeAnn LaRue által a Március 30, 2010-on 6:40pm-kor
    aztamindenit! én teljesen el vagyok hűlve, hogy ilyen van. azt hinné az ember, hogy itt egy disztingvált, intelligens társaságban (amilyennek látom a ning-es közösséget), lehet értelmes vitákat folytatni. "A vita érvek ütköztetése, célja a vitapartnerétől eltérő vélemény igazolása, a partner meggyőzése. A vitának van tárgya, szerkezete, legalább két résztvevője eltérő állásponttal." (wiki) itt erről szó nem volt, csak támadásról. szépen megvédted magad, Cornelius, grat! mikor jössz a Dél-Alföld felé? :D

TamásAkiEgri HozzászólásokTamásAkiEgri által a Március 30, 2010-on 12:48am-kor
    Azt hiszem, ezt már inkább nem is kommentálom, viszont 1 szót had jegyezzek meg:

    Boszorkányvér

    Aki esetleg nem tudja mit jelent, nézzen utána, vagy kérdezzen, minden esetre aki hasonlóképpen gondolkodik, mint "A Holdboszorkány", gondolkodjon el rajta, mit is jelent ez.

    Áldás, Tamás

Szerző: MágusMókus  2010.04.19. 16:17 3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://boszibulvar.blog.hu/api/trackback/id/tr521934640

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cornelius - Witchblood.org Wicca Közösség · http://boszorkany.ning.com 2010.06.02. 01:35:05

No még ilyet, kikerültünk ide is. :) Csak beköszönök, Áldás!

Cornelius - Witchblood.org Wicca Közösség · http://boszorkany.ning.com 2010.06.02. 01:37:36

Jah még szeretném megjegyezni, hogy tetszik ez a kezdeményezés, szükségünk van a hülyeségek leleplezésére, csak így tovább! ;)

MágusMókus 2011.04.12. 10:19:38

Kedves Cornelius!

Örülök, hogy egyetértesz velem abban, hogy érdemes foglalkozni a kishazánkban, (de persze a nagyvilágban is) folyó "mágikus szemfényvesztéssel".
Tavalyi felbuzdulásom, amint látható kissé lelohadt, bár most újra itt vagyok, s azon gondolkodám, mi is lenne az első, amit ki lehetne ide tenni.
Ha neked/nektek van valami jó "híretek", akkor persze szívesen látnám!
Üdvözlettel: MágusMókus
süti beállítások módosítása